Detail of Request Form 110

Petition Form of Graduation

Conditions for Graduation:

  1.  นักศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนครบตามหลักสูตรและคาดว่าจะสําเร็จการศึกษาในภาคการศึกษาดังกล่าว ต้องยื่นแบบฟอร์มขอแจ้งจบการศึกษา หลังทําการลงทะเบียนในภาคการศึกษาที่คาดวาจะจบ
    Students who are studying in the last semester of the program and expecting to graduate must submit a petition for graduation to the Office of Registrar after the registration in the last semester.
  2.  กรณีนักศึกษาขอแจ้งจบในภาคการศึกษาใดแต่ไม่สําเร็จการศึกษาตามหลักสูตรถือว่าการขอแจ้งจบในภาคการศึกษานั้นเป็นโมฆะ และนักศึกษาต้องทําการขอแจ้งจบใหม่ในภาคการศึกษาที่คาดว่าจะสําเร็จการศึกษาต่อไป
    Students who have already submitted their petition for graduation but failed to graduate in that semester must resubmit their petition for graduation in the next semester when they expect to graduate.
  3. หากนักศึกษาท่านใดไม่ได้ยื่นแบบฟอร์มขอแจ้งจบการศึกษาภายในระยะเวลาที่กําหนดอาจทําให้การเสนอชื่อเป็นผู้สําเร็จการศึกษาของท่านล่าช้า
    Failure to submit a petition for graduation may cause a delay in graduation.

Petition for Graduation Procedures:

  1.  Download หรือขอแบบฟอร์มคําร้อง สทป.101 ที่แผนกบริการ/รับลงทะเบียน สํานักทะเบียนและประมวลผลอาคาร 1 ชั้น 2
    The form is available at the Office of Registrar, Building 1,2ndFloor.
  2. กรอกรายละเอียดในแบบฟอร์มคําร้อง (สทป.110) ให้ชัดเจน แล้วพบอาจารย์ที่ปรึกษา เพื่อขอความเห็นชอบและลงนามในเอกสาร
    Students complete the form and have their advisor sign for approval.
  3. นักศึกษายื่นแบบฟอร์มคําร้องขอแจ้งจบการศึกษา (สทป.110) เพื่อตรวจสอบกิจกรรมบัณฑิตอุดมคติไทย ที่กองกิจกรรมนักศึกษาฯ อาคาร 6 ชั้น 2
    Students submit the form at the Department of Student Affairs for verification of the Ideal Graduate Program, at Building 6, 2ndfloor.
  4. ส่งแบบฟอร์มคําร้องขอแจ้งจบการศึกษา หลังทําการลงทะเบียนในภาคการศึกษาที่คาดว่าจะจบ หรือโดยเร็วที่สุด ที่แผนกบริการ/รับลงทะเบียน สำนักทะเบียนและประมวลผล อาคาร 1 ชั้น 2
    Students submit the form after finishing the last registration of the semester as soon as possible at the Office of Registrar, Building 1, 2ndFloor.
  5. รับส่วนท้ายคําร้องจากเจ้าหน้าที่สำนักทะเบียน เพื่อเก็บไว้เป็นหลักฐาน และตรวจสอบผลการยื่นแบบฟอร์มขอแจ้งจบการศึกษาได้ที่
    http://reg.utcc.ac.th หรือที่สํานักทะเบียนและประมวลผล หลังจากยื่นแบบฟอร์มขอแจ้งจบการศึกษา 3 วันทําการ
    Students keep the slip as evidence and they can check the status of your request three days after the submission at the Website. http:/reg.utcc.ac.th

Documents

Download